A Magyar Telekom elsősorban telekommunikációs szolgáltatásaival és eszközeivel segíti a Veszprém megyei vörösiszap-katasztrófa által sújtott településeket és lakosokat. A károsult családok gyermekeinek pedig budapesti színházlátogatást és városnézést szerveznek.

 

A Magyar Telekom vezetését és munkatársait mélyen megrendítette az október 4-én bekövetkezett tragikus vörösiszapömlés. Különösen fontosnak érzi a vállalat, hogy mielőbb segítsen a károsultaknak, ahogyan a tavaszi Borsod megyei árvízi katasztrófa és újjáépítés idején is tette. A rendelkezésünkre álló lehetőségekhez, valamint telekommunikációs és informatikai eszközökhöz mérten társaságunk is kiveszi részét a kialakult helyzet megoldásából, az érintettek támogatásából. A felajánlott segítség részben már eljutott a rászorulókhoz az önkormányzatokon keresztül.

 

A Magyar Telekom Vállalati Szolgáltatások Üzletága (T-Systems) olyan támogató csomagot állított össze, amely hatékony segítséget nyújthat a kárelhárítást végző szakembereknek, és a károsult családok számára elviselhetőbbé teszi ezt a különösen nehéz időszakot. Kolontár község önkormányzata, valamint az ajkai polgári védelem részére mobiltelefonokat és mobilinternetezési lehetőséggel ellátott notebookokat adtunk át kapcsolattartás és ügyintézés céljából. Az internet- és telefonszolgáltatásokat 3 hónapos időtartamra költségtérítés nélkül biztosítjuk. Az otthonukból kitelepített családoknak T-Mobile Domino csomagokat ajándékoztunk, hogy mobiltelefonon tarthassák a kapcsolatot szeretteikkel, illetve az otthonukról információkkal rendelkező hatóságokkal.

 

A kommunikációs segítségnyújtás mellett további felajánlásokat is tett az üzletág a károsult családok javára. Gyermekeik – akiknek utaztatását és ellátását is vállalta a társaság – a KFKI Kamarabalett Bogármese című előadását tekinthetik meg a Thália Színházban, valamint budapesti városnézésen vesznek majd részt. A nélkülözőknek felajánlottuk továbbá, hogy a Magyar Telekom üdülőinek bútoraival rendezzük be lakóhelyiségeiket, szereljük fel konyháikat.

 

A piacvezető hazai mobilmárka, a T-Mobile mobiltelefon-készülékeket és féléves ingyenes szolgáltatást biztosított a Szabad Rádiók Magyarországi Szervezetének, amely a vörösiszap-katasztrófa másnapján elhatározta, hogy több mint 30 rádióadó együttműködésével időszakos rádióadást indít a térségben, elsősorban a helyi lakosság közvetlen, gyors és megbízható tájékoztatására.

 

A T-Mobile a lakosság tájékoztatásában is szerepet vállalt azzal, hogy teljes ügyfélkörének sms-t küldött a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által alapított Magyar Kármentő Alap létrejöttéről és az adománygyűjtő számlaszámról.

A Magyar Telekom a társszolgáltatókkal összefogásban a katasztrófa után azonnal elindította és működteti a 1749-es segélyvonalat, amely a Magyar Vöröskereszt közreműködésével gyűjt lakossági adományokat a katasztrófa károsultjainak oly módon, hogy a szolgáltatás költségeit átvállalja. A T-Home és a T-Mobile emellett az 1752-es nemzeti segélyvonal működtetésében is szerepet vállalt.

 

A vezető hazai telekommunikációs szolgáltató a Kiegészített Egyéni Adományok program keretében a munkatársai által felajánlott összegeket – ahogyan az árvízkárosultak esetében is történt – kiegészíti, majd a Magyar Vöröskereszt segítségével eljuttatja a károsultakhoz.